Create disposable phone numbers for your iPhone with Burner

By , Aug 8, 2012

This is pretty interesting. Burner is a new service that provides you with disposable phone numbers for your iPhone. It’s like having a fake phone number that you can give out, except you can actually be reached at it.

Think about all of the situations in which you are asked to give out your phone number but don’t really want to — whether it be to an acquaintance, or a salesmen, or signing up for a new online service. Enter Burner…

TheNextWeb points to the service, which just launched a new iPhone app last month. The Burner app lets you purchase disposable phone numbers that you can use for phone or text, and then ‘burn’ after your done with them.

The software comes with one throwaway number and enough credits to try the service briefly. But after that, you’ll have to purchase additional phone numbers and service time. A block of 25 credits costs $11.99, which will get you about 8 Mini Burners. A Mini-Burner is a number that’s good for 7 days, 20 minutes of voice, or 60 text messages, whichever comes first. And there are additional options available at different prices.

Burner for the iPhone is $1.99, and can be found in the App Store.

What do you think of the Burner service?

  • Share:
  • Follow:
  • http://twitter.com/KraKsX KraKsX

    What a waste of money.
    Setup Google Voice
    100% Free

    • soundmanbrad

      Ya! Google Voice is the way to go and it’s free -at least in the U.S.

  • selcukcura

    Seriously, who actually needs disposable numbers? lol. Just get a sim card if u need it. You can get sim cards for free here in the UK.

  • JaeM1llz

    The point of a burner is so that the authorities can’t track you. This is completely pointless. If you don’t want to give someone your number just don’t give it to them or give them a fake one.

  • Facebook User

    For that price and limitations why not just get a legit TracFone and ditch it when your deeds are done?

  • http://twitter.com/louiscameron Louis Cameron

    Complete waste of money considering that Ring Shuffle is free from the app store and you can get a disposable number for free from them with no time restrictions.

    • ExRoot

      Must be awhile since you’ve looked up ringshuffle. It has. Even gone from the app store for quite sometime now. It does not work consistently anymore and the developers don’t respond to emails. I still have it installed but it’s a dead app. To bad. It was great for selling on Craigslist.

  • markfulaytar

    I do like this website. But I think its funny how they always try to make stupid crap look cool

  • http://www.facebook.com/antman217 Anthony Antunez

    I guess you guys dont really understand who this is for… drug dealers XD

  • http://the-david.com/ David Christenson

    This app will be useful for drug dealers.

    • Manuel Angel

      Lol. That comment made my day.

    • http://www.facebook.com/antman217 Anthony Antunez

      Wow so you basically make the same comment I make and you get more likes? WTF is this bullshit?!

  • Daniel Levi

    Its ringshuffle all over again, this app is not legal in the US so it’ll probably get removed

  • http://twitter.com/jacobjurilla iGorillaTechHD™

    This application is meant for an “on the spot” response. You’re not going up to the sales man or solicitor after being asked for a phone number, “Hey let me just purchase a new phone and give that number to you cause i could care less what you have to solicate me for.” I understand that the price point may be a little to steep for us users but for another business man to keep his business and personal numbers seperated this is the ideal application. CASE CLOSED.

    • Impeach Obama

      for a number that last 7 days. thats not good for a dedicated business number. just for people you don’t want to keep in contact more than few days.

  • Guest

    Yeah this is dumb. Google Voice arguments aside (which I use and love btw) the point of a burner is that it’s anonymous and untraceable, and if you’re paying for the server with a credit card or iTunes account, it’s neither.

  • DrPeril

    Yeah this is dumb. Google Voice arguments aside (which I use and love btw) the point of a burner is that it’s anonymous and untraceable, and if you’re paying for the server with a credit card or iTunes account, it’s neither.

  • http://www.facebook.com/shingo.hoshino Shingo Hoshino

    i am a drug dealers so i need this…..^_^

  • Mordechai Eliyahu

    i cant find it in Installous lol

  • http://www.facebook.com/rohitzsingh Rohit Singh

    This app is not in UK appstore :(

    • theadmin

      There is an app which is like this and works in the UK – Bayanumba.