We’ve seen our fair share of iOS 5 concepts lately. From multitasking and app switching to speech recognition, these concepts are basically all we got while waiting for iOS 5 to be unveiled at the WWDC next week in San Francisco.

Designer Frederic Bianco spent countless hours working on his iOS 5 concept and the results are spectacular. His work consists in a 97 slides presentation, going through different part of the UI, and sharing his vision of what the lockscreen, widgets, the settings, etc, should look like on iOS 5…

If iOS 5 looks anything like this, then I’ll know I’ll be a happy camper.

Click here to access Bianco’s extensive work and check out the rest of his concepts. It’s worth your time!

What do you think? Do you like what you see?

[iSpazio via Razorian Fly]

  • Just like Android on Htc phone.

  • DebTym

    who needs an iphone 5 if iOS 5 gives you like that.wow

  • Steve jobz

    lol the song. “Dream on” people, dream on.

    • Selcuk

      LOL, agreed.

  • STK10

    Whats so good about these?
    If you’re jailbroken you can do this anyway.

    If apple get smart and add more customizations like these then less people would jailbreak…
    But wheres the fun in that!

    • Ners2b

      I second to that! I got calendars and notifications, weather, etc in my lockscreen already! Apple thinks that this is a new revolutionary thing and people would upgrade and by their new iPhone, dream on! 1080p HD video is all over except iPhone. The only thing I like about iPhone is after jailbreak, it’s so easy to manipulate the way I want it 🙂

  • Himavanth B

    apple would never do like that its dashboard widgets with htc feel, apple has a unique style of designing dey come up differently with old and fresh look in iOS 5

  • Jacob K

    Agree!

  • Richard Marchetti

    You should be working for apple my friend. I really like this concept keynote!

  • ahmad

    I love it
    A lot like what is available put together nicely

    I can’t wait to see what apple will do
    They better revamp the iOS experience cause I’m getting bored

    As for this 🙂
    I hope someone takes this concept and bring it to iOS
    If apple wont add much in the next release

  • sanjay

    If that gonna be i OS 5 HTC will sue Apple.

  • Hellraised

    this is beautiful

  • megatr0n

    looks too much like a damn android. whatever tho- as long as my phone is jailbroken I’ll customize it to my liking.

  • Travis

    Big deal my jailbroken phone has had most of that for a long time b

  • Spencer

    If IOS 5 had a SB Settings interface and 5 icon dock, I probably wouldn’t Jailbreak

  • KingDJ

    That looks gay… I’m sorry but looks gay and like a htc

  • Ricky grant

    Awesome dude but wishful thinking. I highly doubt apple could come up with such a beautiful concept.

  • 229Mick

    Only problem is that Apple doesn’t give a rats ass what we want.

  • Michaela

    Stupid. It’s the same as any android.

  • John

    Beautiful presentation…

  • Hakan

    this made me almost cry lol
    this is so beautiful !

  • Ivo

    I don’t see anything special or nice about it. if your phone is jailbroken, you can make it look much better than this crap.

  • Steve works on penises

    If I wanted something that looked like HTC Androids, I would have bought an HTC Android. Some widgets would be cool, like facebook, twitter, social site feeds, but I don’t need the weather on my home screen.

  • This is what I was the next iPhone going to be!!

  • Jayquisha

    Ewww. Do not copy that stuff from Android. You better buy an Android than destroy the iOS system :/ this is why I sold my Android phone ^.^

  • Ernesto Castellanos

    It’s alright,
    but it does look like the HTC.
    This PowerPoint is a little too exaggerated.
    I don’t think apple’s going to improve their iOS that much.

  • This concept is tottaly in!! I really liked the widgets concept and.. if it don’t be release next monday i’ll get really upset. Haha
    Apple should think more about Freedom too. Freedom to edit, delete or move things like musics, videos, photos without iTunes Sync.

  • Braulio

    LAME… My iPhone4 does the same stuff, even better and also it looks AWESOME!!!

  • this is pretty sharp, i don’t wanna jailbreak my phone, but 99% of these modifications would be a great improvement, and i totally want them. the ios has gotten quite boring, and i if they don’t add widgets and maybe some kind of improvement to the notifications area i’ll seriously consider buying an android next.(i have a 3GS now, and my contract is gonna be over in next march) so go apple, be smart and give your customers what they want…! 🙂

  • Troll

    Lol apple you can do this on a htc, and you can do this while it’s jailbroken, got any of your own ideas

  • hisham fakhery

    this is beautiful